Jak chcieć dania w restauracji na diecie?

Promocja i Reklama

Jak wybierać dania w restauracji na diecie? Jeżeli istniejemy na diecie, często gubi się nam, że jedzenie na mieście jest trudne. Rodzinny posiłek w restauracji zbliża się z potrzebą rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Zupełnie nie musi faktycznie być. Wystarczy, iż będziemy hodować na wycieczce kilka zasad, które wykonają, że z wszelkiego spotkania z klientem czy rodziną wyjdziemy z naturalnym żołądkiem i doskonałym sumieniem. Jak zatem jeść zdrowo w restauracji? Na co dać uwagę, przeglądając menu?

Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

Daj na podania z warzywami

Niezależnie od tego albo się odchudzamy, czy jesteśmy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej dużej, zbilansowanej diety oraz nie powinniśmy ich wychodzić. Według tych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one tworzyć aż 50% talerza.

Dlatego wybierając się na obiad z linią albo ze przyjaciółkami do restauracji, zamawiajmy przede wszystkim dania bogate w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej biorą one forma surówek oraz miksu warzyw gotowanych na parze albo w wodzie (przeważnie istnieje wtedy marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli przyjmujemy się na surówki, warto zwrócić uwagę, czy nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, iż to oznacza dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że karmiąc je, przytyjemy, bo o ile nie będą one niszczone z masłem lub polane sosem, o tyle nie będą posiadać wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, jakie nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj jedzeń ciężkich i smażonych

Obróbka termiczna dań to druga kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę, gdy określamy się na posiłek lub kolację do restauracji. Jaki metoda przygotowania dań jest dużo przyjazny osobom pamiętającym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, jeśli będą wtedy potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie czyli na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z artykułów pełnoziarnistych

Istniejąc na diecie, powinniśmy ograniczyć spożywanie produktów wysoko przetworzonych i umieścić na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w domu gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i ciała poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede wszystkim powinniśmy unikać przechodzenia do domów z fast foodami. Co gdy nie znamy spośród nich ulec? Spróbujmy poszukać restauracji, jakie podają w prostym menu ich właściwsze wersje. Możemy zjeść np. pizzę na wysokim, pełnoziarnistym cieście z nieliczną kwotą sera, warzywami i słabym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z chudym ciałem i rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania wykonane z małego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, a z małych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na chwila diety podczas biznesowych kolacji czy wyjść ze naszymi warto zrezygnować z potraw złożonych z kiełbas, wieprzowiny, problemów i tłustych ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Wskazuj na duże napoje

Pułapką na diecie potrafią stanowić słodzone i gazowane napoje. Najciekawszym podejściem jest woda, gdy jednakże nie tworzymy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, jakie nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie zgodnie z wybraną dietą jest niewątpliwie lepsze, kiedy zamawiamy w częstej nam restauracji, w menu jakiej otrzymują się dania odpowiadające naszym oczekiwaniom. Nie pragną wtedy żyć lokale gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w kategorii fit. W dużo miejscach, jakie oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone czy gotowane.

Wybór odpowiedniej restauracji np. w Gdańsku, czy innym większym mieście, będzie niewątpliwie łatwiejszy ze względu na długą ilość lokali. Jeśli stoicie w Trójmieście, wartą przyczyny jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy zdrowsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi i lekkie podsmażenie, a gdy zależy nam na delikatnych i niskotłuszczowych daniach, lepiej zbudować na drugie sposoby obróbki, które umożliwiają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na że powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na ważnym oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, jakiej powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest chronienie ilości jedzenia, jaką spożywamy. Prawda jest taka, że od dobrego jedzenia i możemy przybrać na mierze. Istniejąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest istotne ze względu na to, iż nie otacza ona liczb odżywczych a po jej zjedzeniu szybko składamy się głodni, a w konsekwencji jemy dobrze niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo prawdopodobnie istniejemy już najedzeni a toż swoje oczy i rozbudzone kubki smakowe chcą więcej, a nie nasz żołądek.
Dbaj o zbilansowaną, odpowiednią dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, iż będziemy hodować na wycieczce opisane zasady. Skoro ich trzymamy, nie musimy martwić o dodatkowe kalorie. Pamiętajmy również, że najistotniejszy jest umiar oraz nie zawsze warto na wagę odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments